23 Ekim 2010 Cumartesi

Mavi Tohum Projesi

Mavi Tohum Projesi
Tohum çimlendirmek kolay ve keyifli bir iştir. Tohum heryerde çimlenebilir. Küçük bir bardakta bilgisyarın yanında, pencerinin pervazında, balkonda, çöp tenekesinin içinde, pet şişede, masada, saksıda, bahçede, kayanın yarığında, büyük br ağacın gölgesinde...

Küçük bir pet bardakta çimlendirdiğiniz tohum fidan olur, bu fidanı arkadaşına hediye edersin, bahçesine kapısının önüne diker. Bu fidan yavaş yavaş büyür ağaç olur. Arkadaşın kapıdan her çıktığında ağacı görür ve seni hatırlar. Ağaca bakar sevdiğini anar içi ferahlar. Sana küsse darılsada seni her gün hatırlar yada ağacı keser :)

Küçük pet bardakta çimlenen tohum bir fidan sonra yavaş yavaş ağaç olur. Bu ağaç bir çok hayvana (bir kuşa, kelebeğe, uğur böceğine, yunusa...) ev sahipliği yapar. Bu ağaçta çocuklar oyun oynar... Bu ağaçtan ev olur, enstruman olur, gemi olur, yelken olur, uçak bile olur.

Her çekirdek bir ağaçtır; akasyanın, meşenin, çınarın, yediğiniz elmanın, ayvanın, narın, dut un , kayısının, armudun... çekirdiği bir ağaçtır. Tohumla toprağı buluşturup azar azar sulamanız yeterlidir. Ben hepsinden çimlendirdim oluyor sizde çimlendirin kolay ve çok keyifli... Onları yavaş yavaş büyürken izlemek güzel duygular uyandırıyor ve bir dal parçasını bile yakarken bir kere daha düşünüyorum çünkü ne kadar yavaş büyüdüğünü görüyorum. Ağaçları seviyorum.

Doğa fotoğrafçısı bir arkadaşım ağaç insan ilişkisi hakkında bir kitap yazıyor. Ağaçların insanlarla konuştuğunu söylüyor...

Her evde tohum çimlendiğini hayal ediyorum, apartman fidanlıkları hayal ediyorum, çocukların arkadaşlarıyla küçük fidanlıklar oluşturduklarını hayal ediyorum.

Ben hayalci bir ziraat mühendisiyim. Bu web sayfasında tohumlarla ağaçlarla ilgili bilgileri paylaşacağım, sorularınızı yanıtlayacağım, sizde tohumlar ve ağaçlar hakkında deneyimlerinizi , bilgilerinizi, duygularınızı burada benimle paylaşırsanız sevinirim.

Hayalci Ziraat Müh. Uygar ACAR
Kaynak:mavitohum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...