4 Mayıs 2011 Çarşamba

Aylık Prim Hizmet Belgeleri Kaldırılıyor


Dul ve Yetim Aylığı Bağlanma Şartları
Aylıktan yararlanmanın ilk şartı, vefat eden sigortalının, en az 5 yıl sigorta primi ödemiş olmasıdır. Yine, sigortalının, emekli olması, ya da, henüz emeklilik işlemleri tamamlanmamış olsa da, müracaat etmiş olması halinde, dul ve yetim aylığına ait şartlar yerine getirilmiş kabul edilmektedir.


İş kazası ve meslek hastalığına bağlı vefat halinde ise, herhangi bir prim günü mecburiyeti yoktur.
Dul eş için, kanuni eş olması yeterli olduğu halde, çocuklar için, farklı durumlar, aylığa hak kazanma imkanını etkiler;
4a,SSK ‘lı çocuklar;
Kız çocuk için; çalışmayan, evli olmayan, evli olup sonradan boşanan, herhangi bir kurumdan gelir ve aylık almıyorsa, sürekli yetim maaşı alabilir
Erkek çocuk için;  18 yaşına kadar, lise öğrencisi 20 ve üniversite öğrencisi ise 25 yaşına kadar alabilir.
Malul çocuklar, çalışamayacak kadar malul ise, SSK ve Emekli Sandığı’ ndan gelir veya aylık almıyor ise, sürekli yetim maaşı alabilir.
4b-Bağkur’lu çocuklar;
Kız çocuk ; evli değilse, çalışmıyorsa ve kendi çalışmasından dolayı emekli değilse ana-babasından yetim aylığı alabiliyor.

Erkek çocuk; 18 yaşına kadar, lise öğrencisi 20 ve üniversite öğrencisi ise 25 yaşına kadar ve kendi çalışmasından dolayı emekli değilse ana-babasından yetim aylığı alabiliyor.
Malul çocuklar, çalışamayacak kadar malul ise, SSK ve emekli Sandığı’ ndan gelir veya aylık almıyor ise, sürekli yetim maaşı alabilir.
4c-Emekli Sandığı mensubu çocuklar;
Kız çocuk; evli değilse, maaş alabilir, SSK ve Bağ-kur kapsamı çalışması halinde maaşı kesilmez, Emekli Sandığı çalışanı ve emeklisi olduğu takdirde yetim maaşı kesilir.
Erkek çocuk için;  18 yaşına kadar, lise öğrencisi 20 ve üniversite öğrencisi ise 25 yaşına kadar alabilir.
Malul çocuklar, çalışamayacak kadar malul ise,  sürekli yetim maaşı alabilir.
 Vefat eden sigortalının maaşının, çocuk yok ise % 75’i dul eşine, çocukları var ise, % 50 eşe, % 25 ‘er oranında her bir çocuğa yetim maaşı bağlanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...