2 Ocak 2011 Pazar

Blogger Eklentileri Bir Arada !...

Blogger Eklentileri Bir Arada !...


Blogger'ın son zamanlarda ki gelişmesini görmemek elde değil bu yüzden bir çok kullanıcı, blogger'da yazar olmaya karar verdi yada başka blog sistemlerinden blogger'a geçti.
İşte bu yazımda blogger'a geçiş yapan yazarlarla ilgili bilgiler içeriyor. Bunlar; seo, temalar, eklentiler ve diğer özellikler ...

 İlk yapmanız gereken http://www.blogger.com/'u bırakmak onun yerine draft.blogger.com'u kullanmanız olacaktır.  Draft blogger'a giriş yaptıktan sonra yapacaklarımıza gelelim.

1. Tema Seçimi: Blogger'ın resmi sitesindeki tema seçimi çok kısıtlı bu yüzden temamızı dışarıdan temin edelim. Bunun için en iyi adres Btemplates.Com'dur. Buradan beğendiğimiz temayı indirin ve aşağıdaki adımları uygulayın.

Yükleye bastıktan sonra açılan sayfada Widget’lar silinmek üzere diye bir uyarı verirse Onayla Ve Kaydet'e tıklayın.
---- Tema Seçimi Tamamlandı ---


2. Seo'ya Uygunluk:
A-)Sayfa başlığınızı seoya uygun hale getirmek.
Anlatım: MafiaMax

B-) Yazı Başlıklarınızı seoya uygun hale getirmek.
Burada yapmanı gereken tek şey yazınızı ilk yayınlayacağınız zaman başlığınızda türkçe karakter kullanmayın.
 Örneğin: Türkçe Karakterler adlı yazımızı hazırlarken başlığınızı Turkce karakterler olarak yazın  ve kaydı yayınlayın. Yayınladıktan hemen sonra kaydı düzenle deyip başlığınızı düzgün şekilde yazın.

---- Seo İşlemi Tamamlandı ---

 3. Yazı Eklentileri
A) Devamını Oku Bağlantısı Yapmak
Eğer yazılarınız anasayfa'da çok yer kaplıyorsa istediğiniz yerden sonrasını gizleyebilirsiniz
Anlatım: MafiaMax

B) Blogger'da İfadeler Eklentisi:
Eğer sitenizin çok yalın olduğunu düşünüyorsanız bu eklentiyi uygulayın. Sitenizin yorumlarındaki :), :D gibi karaktersel ifadeler resimli ifadelere dönüşecektir.
Örneğin:
Anlatım: DataServis

C) MultiBox Entegrasyonu:
Blogger için oldukça ilginç bi uygulama; sitenize gelen ziyaretçiler blogunuzdan ayrılmadan pop-up biçimde resim, video, mp3 v.b şeyler sergileyebilirsiniz.
Anlatım: TeknoMobi

D) ColorBox Entegrasyonu:
MultiBox'da olduğu gibi resim, video, mp3 v.b şeyleri blogunuzdan çıkmadan okuyucularınıza sergilemek için kullanılır. MultiBox ile ColorBox arasında seçim yaparsak daha hızlı çalışan ColorBox uygulamasını kullanmanızı tavsiye ederim. Örnek
Anlatım: TeknoMobi

E) Kod Renklendirme: Bu eklenti programlama veya web tasarımla uğraşanları ilgilendiriyor. Kodlar dillerine göre renkleniyor ve sayfanın düzenini bozmuyor.
Anlatım: DataServis

---- Yazı Eklentileri Tamamlandı ---

 4. Diğer Dersler
A) Sayfalandırma eklentisi: Önceki kayıtlar yazısın yerine 1-2-3-4-5 gibi sayfalarınızı sıralandırın.
Anlatım: Data Servis

B) Resimli Galeri: Belirlediğiniz yazıların resimli ve kısa açıklamalı biçimde slayt halinde gösterilmesini sağlar.
Anlatım: Data Servis

C) Benzer Yazılar Eklentisi: Yazılarınızın sonunda ilgili veya o yazınıza benzer bağlantılarınızı gösterir
Anlatım: DataServis

D) Rastgele Yazı Eklentisi - Yazılarınızın okunmasına katkıda bulunacak bu eklenti adı üstünde rastgele bir yazıya ışınlar
Anlatım: DataServis

E) Son Yazılar & Yorumlar Eklentisi: Blogunuza yapılan yorumlardan anında haberdar olun.
Anlatım: MafiaMax

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...